Hooldustood

Tere tulemast! Meie eesmärk on tagada Teie sõiduki sujuv ja ohutu toimimine läbi regulaarse hoolduse ning professionaalse teeninduse. Allpool leiate ülevaate erinevatest hooldustöödest, nagu mootori õlivahetus, käigukasti õlivahetus ja filtrite vahetus ning mõned muud olulised teenused, mida Teie sõiduki heaolu tagamiseks vajate. 

  

  1. Mootori õlivahetus:
  • Kui mootori õlivahetust ei tehta regulaarselt, võib tekkida õli paksenemine ja saasteainete kogunemine, mis vähendab märgatavalt mootori jõudlust. 
  • Õlivahetuse vahelejätmine võib põhjustada mootori enneaegset kulumist ja potentsiaalselt kalli remondi vajadust. 

Me soovitame õlivahetust teostada iga 10 000km läbimisel, isegi, kui tootja soovitus on kas 15 000km või mõndadel autotootjatel isegi 30 000km. Küll on õlid ajaga järjest kvaliteetsemaks läinud, kuid meie kliimas ning meie Eesti teedel töötleb auto mootoris olev õli end küllaltki kiiresti läbi, võrreldes näiteks Saksa teedega, kus on pikad ja ühtlase kiirteed. Pidev soe ja külm ning lühikesed sõidud on kurnav nii mootorile kui õlile. Töötsüklite ja aja möödudes, laguneb õli molekulaarsel tasandil ning kaob õli peamine ülesanne - kaitsta mootori sees olevaid detaile omavahelisest kontaktist. Lisaks on õlil veel teisigi ülesandeid: mootori jahutamine, korrosiooni eest kaitsmine, mustuse likvideerimine. Seega hoolas autoomanik, kui soovid, et ratsu kaua kestab ning mootor ei vaja suuri kulutusi siis järgi tootja poolseid hooldusvälpasi ja soovitatav oleks teha neid tihedamalt. 

  

  1. Käigukasti õlivahetus:
  • Käigukasti õli määrdumine või kvaliteedi halvenemine võib põhjustada käigukasti jõudluse langust, mis võib viia raskendatud käiguvahetuseni. 
  • Pikaajaline käigukasti õlivahetuse eiramine võib suurendada hõõrdumist ja kulumist, mis omakorda võib kaasa tuua olulisi remondikulusid. 

Nagu ka mootoriõli puhul, kehtivad ka samasugused üldreeglid käigukasti õlide, eriti automaatkäigukasti vedeliku kohta. Hooldusvälbad on suuremad, kui mootoriõli puhul ja mõne autotootja käigukast on tootja poolt märgitud üldse "hooldusvabaks". Tegelikult ei ole ükski käigukast päriselt hooldusvaba ning igal käigukastil tuleks õli või vedeliku vahetust teostada. Üldjuhul tuleks vaadata käigukasti tootja enda soovitusi hooldusvälba kohta, kuid kui tootjat ei tea, siis tuleb autotootja hooldusvälpasi vaadata. 

  

  1. Filtrite vahetus:
  • Õhu-, kütuse- ja õlifiltrite regulaarne vahetus on oluline mootori puhtuse ja efektiivsuse tagamiseks. 
  • Filtrite vahetuse vahelejätmine võib põhjustada saasteainete kogunemist mootorisse, mis võib viia sisselaske- või kütusesüsteemi rikkeini ja suurendada kütusekulu. 

Filtrite pikaajaline mittevahetamine ja edasilükkamine võib kaasa tuua väga suuri kulutusi. Kui on tegemist näiteks turbo ülelaadur mootoriga ning turbo ei saa piisavalt õhu peale, võib see viia turbo purunemisele, mille arve võib küündida 1000 euroni või isegi rohkem. Odavam on vahetada see 10 eurone filter(hind varieerub erinevate sõiduauto tootjate vahel). Vana ja umbes kütusefilter suurendab kütusekulu ja vähendab jõudlust. Lisaks võib puruneda mootori kõrgsurvepump, kui tegemist on diiselmootor autoga ning sellega võib kaasneda mitme tuhande eurone kütusesüsteemi parandus. Meie soovitame vahetada kõik filtrid iga mootoriõli vahetusega. Hoiab sõiduki süsteemid heas korras ning väldib suuremaid kulutusi. 

  

  1. Muud olulised teenused:
  • Mootori jahutusvedeliku vahetus: Jahutusvedeliku vahetamata jätmine võib põhjustada mootori ülekuumenemist ja potentsiaalse lekkeid. 
  • Pidurivedeliku vahetus: Pidurivedeliku vananemine võib vähendada pidurite tõhusust ja ohutust, suurendades seeläbi pidurite reageerimisaega. 
  • Roolivõimu vedeliku vahetus: Roolivõimu vedeliku vananemine suurendab roolimissüsteemi kiiremat kulumist ning tööhäirete tekkimist, nagu rooli katkendlik liikumine, undamist rooli keeramisel ja rooli raskeks muutumist. 

Kokkuvõtvalt võib öelda, et regulaarsete hooldustööde eiramine või nende vahelejätmine võib põhjustada mitmeid tõsiseid probleeme teie sõiduki toimimises ja ohutuses. Sõiduautode tootjad panevad põhjusega järjest pikemaid hooldusvälpasi, et vähendada sõiduauto hoolduskulusi ning seeläbi turundada seda kliendile. Seetõttu on ka pandud hooldusvälbaks 30 000km osadel sõidukitel ning "hooldusvabad" käigukastid. Seepärast soovitame tungivalt järgida regulaarset hooldusgraafikut ja isegi teha hoolduseid tihedamalt, kui tootja on ette näinud. 

Auto hoiab Teid, kui Te hoiate enda autot. 

Teie FidesAuto meeskond