Mootori Remonttööd
Tere, lugupeetud autoomanik!
Mootori remont võib olla keeruline, kuid mõistmine, mis põhjustab Teie mootoril talitlushäireid, võib aidata Teil olukorda paremini mõista ja ennetavalt tegutseda. Soovime pakkuda Teile väärtust ja teadmisi! Siin on ülevaade peamistest mootori probleemidest või vigadest, mis võivad põhjustada klientidel autoremonditöökotta pöördumise:
1. Õlilekked: Õlilekked on üks levinumaid probleeme, millega autoomanikud kokku puutuvad. Need võivad olla tingitud tihendite, karteripõhja või muude õlivoolikute leketest. Õlilekked võivad põhjustada mitte ainult õlitaseme langust mootoris, vaid ka mootori enneaegset kulumist.
Miks mootor üldse lekkima hakkab? Mootor elab üle väga palju töötsükleid ning aja jooksul tihendid lihtsalt, niiöelda, "väsivad" ära. Eriti väsib suurtemate temperatuuridega ära tihendid, mille materjal koosneb kummist(nt silikoonkumm või fluoroelastomeer). Aja jooksul muutub sellisest materjalist tehtud tihend kõvaks ja plastiku laadseks, tagajärg ongi lekkiv mootor. Kui õli leke on suur, siis ülevaatus punktis märgatakse seda ja pannakse märge. Pädev remonditöökoda ka mainib kliendile lekkest ja selle põhjusest.

Ka peamiseks põhjuseks on mootori tuulutuse mitte töötamine või ummistumine. Peamiselt suurema läbisõiduga masinatel. Kuna süsteem üldiselt endast juhile märku ei anna läbi erinevate hoiatustuledega, siis jääbki asi märkamata. Ehk kui on suure läbisõiduga auto ning mootor lekib, tuleks kindlasti ära kontrollida mootori tuulutus/karteri tuulutuse korrasolek.
Hoiame loodust ja enda ümbrust, hoiame mootorid lekkevabad. Mehaanikutel ka hea tööd teha, kui käed kohe peale mootori katsumist õlised pole.
2. Kütusekulu suurenemine: Kui auto hakkab tarbima rohkem kütust kui tavaliselt, võib see olla märk mootori töö halvenemisest. See võib olla tingitud mitmest tegurist, mootori enda kulumisest, kompressiooni vähenemisest. Sealhulgas kütusesüsteemi rikkest, kütusepumba probleemidest või süüteküünalde halvast tööst, diisel mootori puhul siis kõrgsurvepumba või pihustite kulumisest/halvast tööst.
Kütusekulu suurenemist põhjustab ka õli ja filtrite mitte õigeaegne vahetamine. Hooldusest rohkem hoolduse lisainfo lehelt. Kuid üldjuhul põhjustab kütusekulu suurendamist pidurite või silla probleemid, vaata lisainfost.
3. Mootori veakoodid: Kui auto mootorituli süttib või kui auto näitab muul moel süsteemiveakoodi, on see märk sellest, et midagi on valesti. Mootori veakoodid võivad viidata erinevatele probleemidele, alates lihtsamatest asjadest nagu õhulugejast kuni tõsisemate probleemideni, nagu diiselmootori pihusti veast või bensiinimootori süütetõrkest. Kogenud ja pädev mehaanik oskab öelda, mis on teatud veakoodi põhjuseks. Vaata diagnostika tööde lisainfost rohkem.
4. Kõrvalised helid või vibratsioonid: Ebaharilikud helid nagu kolksud, klopsud või müra mootorist võivad olla märgid kulumisest(nt rihmad, rullikud) või riketest mootori sees. Kui hakkad mootori ruumist kuulma ebatavalisi helisi, lase viivitamatult auto üle kontrollida, et vältida suuremaid kulutusi. Üldjuhul sellised märgid viitavad katastroofilisele purunemisele, olgu see siis veepump, mis häält teeb või soonrihma pinguti. Kui see laager seal sees laiali või kokku jookseb, võib ta end hammasrihma vahele tõmmata ning sellisel juhul tuleb enamasti uut mootorit otsima hakata. Kui mootori ajastus on kett ülekandega, tasub kõrvalisi helisi kuulata just mootorit käima pannes ja just külma mootoriga. Kui on kuulda paari sekundi jooksul kolinat/lõginat, siis tõenäoliselt vajab mootor keti/kettide ja keti pinguti/pingutite ning keti taldade vahetust. Enamasti on nendest komponentidest või kõik ketiliini detailid liigselt kulunud ning halvimal juhul võib kett üle hüpata. Võib juhtuda sama ehk on tõenäoliselt uut mootorit vaja.
5. Mootori ülekuumenemine: Mootori ülekuumenemine võib olla tõsine probleem, mis võib põhjustada mootori komponentide kahjustusi. See võib olla tingitud mitmest asjast, sealhulgas jahutussüsteemi lekkest, defektsest termostaadist, plokikaane tihendi lekkest või koguni kõveraks läinud plokikaanest.
Need on vaid mõned peamised mootori probleemid, mis võivad nõuda autoremonditöökotta pöördumist. Kui autoomanik märkab neid sümptomeid või muid talitlushäireid, on oluline probleem kiiresti lahendada, et vältida tõsisemaid kahjustusi ja tagada auto ohutu ja efektiivne toimimine.
Hooldage oma autot ja sõitke turvaliselt!
Teie FidesAuto meeskond