Pidurite Kontroll ja Remonttööd

Sidur, PIDUR, gaas.

Autopidurid on üks olulisemaid süsteeme meie sõidukis, tagades meie ja teiste liiklejate turvalisuse teel. Kuid nagu iga auto osa, võivad ka pidurid aja jooksul kulumist näidata ja probleeme tekitada. Siin on mõned olulised asjad, mida tuleks teada pidurite tõrgetest ning kuidas neid märgata ja käsitleda:

1. Piduriklotside kulumine: Piduriklotsid on oluline osa pidurisüsteemist, mis tekitavad hõõrde pidurikettale, et peatada auto liikumine. Piduriklotside kulumine on loomulik protsess, kuid kui need kuluvad liiga palju, võib see põhjustada pidurite nõrgenemist või ebaühtlast pidurdamist, sammuti piduriketta kahjustust.

2. Piduriketta kulumine: Pidurikettad on metallist rõngakujulised osad, millele piduriklotsid surutakse pidurdamiseks vastu. Ketta kulumine võib tekkida pikaajalisel kasutamisel või ebatavalise kulumise tõttu. Kui pidurikettad on kulunud või kahjustatud, võib see põhjustada pidurite nõrgenemist, vibratsioone või isegi piduripedaali vibreerimist.

3. Pidurivedelikus vesi: Pidurivedelik on oluline pidurisüsteemi komponent, mis edastab jõudu piduripedaalilt piduriklotsidele. Kahjuks väga suur hulk autoomanikest ei vaheta pidurivedelikku. Selle mitte tegemisel, aja möödudes, koguneb vesi vedeliku sisse, põhjustades pidurite kinni jäämist ja sellega lisa kulutusi remondis. Lisaks tihedal pidurdamisel, võib see vesi seal keema minna, tagajärg piduri efektiivsuse vähenemine või piduripedaali põhja vajumine.

Pidurivedeliku lekke korral vajub ka piduripedaal põhja ning uuesti pidurdamiseks peab piduripedaali pumpama. Kui aga see peaks juhtuma, ei tohi autoga enam edasi liigelda ning kohale tuleb kutsuda puksiir.

4. Pidurisadulate rikked: Pidurisadulad on osa pidurisüsteemist, mis suruvad piduriklotsid piduriketaste vastu. Kui pidurisadulad on kinni jäänud või kinni kiilunud, võib see põhjustada pidurite kinnijäämist, ebaühtlast pidurdust või isegi pidurite kuumenemist. Sama kehtib piduri kanduri osas, kus piduriklotsid kinnituvad/seisavad ning kuhu kinnitub sadul ise.

5. ABS-süsteemi rikked: ABS (anti-lock braking system) süsteem on mõeldud pidurite lukustumise vältimiseks ja auto paremaks juhitavuseks pidurdamise ajal. ABS-süsteemi rikked võivad ilmneda ABS-tule süttimisel armatuurlaual, ebaefektiivse ABS-i tööna või pidurite lukustumisel pidurdamisel.

Need on vaid mõned peamised auto pidurite probleemid, mis võivad nõuda autoremonditöökotta pöördumist. Kui autoomanik märkab neid sümptomeid või muid piduritega seotud talitlushäireid, on oluline probleem kiiresti lahendada, et tagada auto ohutu ja efektiivne toimimine.

Turvalist liiklemist ja häid pidureid!

Teie FidesAuto!